Selecteer een pagina

Wil jij jouw denkvermogen verbeteren?

De meeste mensen, speciaal degene die niet zo intelligent als Einstein zijn, willen graag hun denkvermogen verbeteren. Als jij een van die mensen bent die hun denkvermogen graag willen verbeteren, dan is er goed nieuws. Dit kan slechts enkele stappen verwijdert zijn.
Hier zijn zeven stappen die je mogelijk kunnen helpen in je zoektocht naar een beter denkvermogen.

1. Doe regelmatig aan lichaamsbeweging
Doe simpele oefeningen zoals een wandeling of rustig joggen. Het hoeft niet zo intens te zijn als een volledige body work-out. Je hoeft slechts jouw lichaam fit en actieve te houden.
Simpele oefeningen kunnen al zorgen voor de uitgifte van neurochemicaliën zoals endorfine. Deze chemicaliën zorgen ervoor dat we ons beter en gelukkiger voelen en hierdoor heeft dit een positief effect op onze hersenen.

2. Het gebruik van supplementen
Naar het zich laat aanzien hebben natuurlijke supplementen een goed effect op onze hersenen. Deze supplementen houden niet alleen ons lichaam gezonder, maar houden ook onze hersenen in een goede conditie, resulterend in een beter denkvermogen. Deze supplementen zijn zo populair dat ze overal te verkrijgen zijn. Van reformwinkels tot supermarkt en zelfs via internet.

3. Gebruik jouw hersenen
Zoals je ook jouw lichaam traint, dien je ook jouw hersenen te trainen. Gebruik jouw hersenen wat vaker – denk en leer. Je kunt lezen, met andere mensen praten of educatieve spellen spelen. Iedere activiteit dat er voor zorgt dat je jouw hersenen effectief gebruikt worden kan uitgeprobeerd worden.

4. Speel spelletjes
Kies voor die spellen die een goed effect op jouw hersenen hebben. Blijf weg van spellen waar je niet bij na hoeft te denken. Tegenwoordig zijn veel spelcomputers zo ontworpen dat ze jouw hersenen “trainen”, dus alles wat je hoeft te doen is de juiste spellen kiezen die je wilt gaan spelen en verhoog hiermee jouw denkvermogen.

5. Geniet van een educatieve hobby
Kies een hobby waarbij je aan het einde van jouw activiteiten wat kunt leren. Dit moet niet een al te moeilijke opgave zijn, omdat we toch altijd al uit ervaringen leren. Wees er alleen zeker van dat je geen monotone activiteiten doet. Je zou je hobby zo moeten kiezen dat iedere keer dat je ermee bezig bent geweest je weer iets geleerd hebt. Op deze manier maak je het mogelijk om delen van jouw hersenen te gebruiken die anders minder gebruikt worden.

6. Zorg voor voldoende slaap
Slaap is de tijd dat jouw lichaam zich weer herstelt en opbouwt. De meeste professionals geloven dat je minimaal zes tot acht uur slaap per dag nodig hebt. Buiten deze uren zou je kunnen proberen om zo nu en dan een tien-minuten dutje te doen. Na een goede nachtrust zal je jezelf weer vol energie voelen en kun je meer activiteiten op een dag aan. Onthoudt jezelf niet van voldoende slaap en je zal zien dat je hersenen beter functioneren.

7. Relax
Door de complexiteit van onze huidige samenleving zijn jouw hersenen net zo vermoeid als jouw lichaam. Dus dien je tijd te nemen om te relaxen en jouw geest te reinigen van de zorgen en stress zie jouw gedachten beheersen. Iedere vorm van relaxen, of je nu kiest voor een wandeling of meditatie zorgt voor een onderbreking van het alledaagse gedoe. Na het relaxen voel je jezelf weer klaar om alle taken van een complexe dag uit te voeren!
Dit is hoe je jouw hersenen in een betere conditie kan brengen en ervoor zorgt dat ook jij jouw denkvermogen kunt vergroten.

Geef aan wat jij doet om jouw denkvermogen te verbeteren

Deel dit bericht op jouw favoriete social media pagina ....Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email
Print this page
Print